Saturday, December 27, 2008

666 musibah

Topic macam menarik kan? heheh 666 musibah lak tue..! perghh..! memang gerun jer...!
alkisahnyer macm nie...

aku ngan kawan2 plan pergi genting pada 14 april 2008,
so sambutan kami tak dapat sambutan ramai..! sebab oleh kerana hal2 yang tak dapat dielakkan..!

so kitorang pon nekad gak nak pergi..!

starting aku akan tunggu kawan aku sampai dari ipoh 3 orang..!

so nanti aku akn join skali biler diaorang reach K.L...
aku tunggu punyer tunggu...
biler ler diaorang nak sampai..!
nak check in hotel bukan senang..!
mesti penuh punyer..! kitorang memang buat plan REDAH sajer tanpa booking aper2...!
heheh...


balik pada citer tadi..! aku pon tunggu punyer tunggu..!
tiba2 dapat ler panggilan dari diaorang..!

aku pon exited ler..! sebab destinasi kiter semakin dekat dah...!
kahakha...

n then dalam tepon tu aku dapat berita buruk..!
kenderaan diaorang naik tue ader masalah..!
masalahnyer cermin kete diaorang pecah...! disebabkan kena batu..!

aku pon tak tau maner datang batu ntah..!
batu sesat ler maknanyer..!
heheheh...


gambar rujukan dibawah...! hahahah





tapi diorang nie tak sedih langsung...!
kahakha..! aku tgk hepi jer diaorang nie biler cermin pecah...!
siap posing lagi tue..! ntah ler kome aper nak jadi..!
bior ler pape jadi janji kiter punya plan REDAH jadi k..!
itulah nasihat aku kat diaorang..! kahakhaka

so diaorang kata jadi jer..! tarak hal punyer..!
kitorang hantar keter kat area selayang...

ader member aku punyer kenalan..! so semua dah coutim..!
kiter pon teruskan perjalann kiter ke genting...!


selepas jer musibah tue kena..!
aku pon singgah petrol station nak isi bekalan minyak secukupnyer..!
pastu aku perasan tayar aku kempis semacam jer..!

haa..! ni dah sah2 pancit nie...!
tapi ngan ketabahan dan semangat untuk meneruskan perjalanan yang blum tercapai..!
kitorang redah jer..! isi angin tayar sudah..! pastue tawakkal jer lah...!
heheheh...


kitorang pon meneruskan perjalanan...!
sampai ler kat tempat untuk naik kabel car..!

so kitorang park keter ditempat yang sepatutnuyer..!

ader pic rujukan dibawah..! heheheh


haa..!! satu lagi.. tgk salim yang pakai sweater merah tue..! sweter tue untuk aper pon aku tak tau..! untuk badan dier ker atau hanya untuk dada dier jer? hahah... ok2 kiter sambung balik citer kiter..! so kiter pon teruskan perjalanan kiter naik kabel car...! sungguh menarik dan gayat pon ader..! mau tak nyer..! tinggi tue..! terbayang kalo ler kabel nie tiba2 terputus..! mau nyer tak maut kitorang..! kahakha...



dalam perjalanan yang mengambil masa dlm 20 minit or 15 minit kitorang pon sampai ke puncak genting..!~
kitorang pon straight ke first world hotel..! hehe.. jauh gak perjalanan dari station kabel car tue ke first world hotel..!



tiba jer kitorang kat hotel..! perghh ramainyer orang...! pack giler..! aku dah dapt agak dah memang tak dapat bilik nie..! salim(yang pakai baju sejuk kat dada jer tue) eheheh pon beratur nak dapatkan bilik..!
time nak join beratur tue.. ader org yang jaga line tue bertanyakan kat kitorang..! ader wat bookin tak?
sebab bilik memang penuh..! nie semua org yang dah wat booking jer..! perghh.. kitorang pon just cuba nasib jer..! beratur jer lahh..! nak wat camner..! try n error...! so time salim ngah beratur tue..!
aku pergi ler amik angin2 sejuk kat luar hotel tue..! n then ader chinese guy dtg kat aku..! bertanyakan dah dapt bilik blum..! aku jawa blum lagi..! tapi tgh tunggu member check blik ader lagi ker tak..!
dier kata dier ader blik kosong...! so baru aku tau.. nie ulat bilik..! bilik illegal kat first world..! aku tak tau camner diaorang leh dapatkan..! n then dier bagi kad kat aku..! so aku simpan kad tue..!

selepas member aku habis beratur.. dengan kecewanyer mengatakan takder bilik.. dah penuh semua..!
hmmphh nak wat camner..! so aku infom kawan2 aku yang len..! ader ulat bilik tadi jumpa aku..! tapi dia tawar satu bilik memang mahal ler..! dlm RM260... nak taknak kitorang terpaksa terima jugaklah..! nama pon REDAH PLAN...! heheh men redah jer lahh..! so kitorang tepon mamat tadi tue..! n then coutim punyer coutim..! kiter dapat ler bilik..! wahh.. lega rasanyer..! kitorang ngan bangganyer masuk first world hotel dengan tanpa bookin apa2...! kahakhakah...!

n then kitorang lepak dlm bilik tue dlm stengah jam..! menikmati pemandangan yang takder dalam bilik tue..!
kahakahka... memang hampeh giler bilik tue..! heheheh.. tapi per ader hall..! janji ader tempat tido untuk malam nie..!

dengan tak sengaja ader room service berdekatan.. kitorang pon panggil lahh diaorang dtg untuk kemas bilik nie..! mintak bantal lebih.. mintak cucikan toilet... selepas semua tue selesai..! kitorang pon pergi ler menjalankan aktiviti kat luar..! the first game kitorang main ialah rumah hantu budak2 kecik tue..!
kahakha.. aper ader hal kata kan? nek jer...!

n then pastu kitorang nak men go kart kot..! n then aku dapt kol dari ulat bilik yang menyewakan kitorang bilik tue..! dia cakap dtg bilik skrang..! bilik ader problem..! aku budget dah macam kena tipu dah nie..!
so aku wat2 tak dengar aku suh dier kol balik...! erm aku tak gitau pon dak2 nie orang tue kol..!
aku wat bodoh n cuba njoy...! org tue kol tak henti2... suh aku dtg hotel skrang..!
kahakaha... wat bodoh sudah....!

pastu aku pon gitau dak2 tue situasi skrang...!
so pastu member aku angkat..! skali kuar ler suara yang garang..!
dier kata ini polis negara malaysia, sila datg ke bilik operasi skrang..!
jika tidak anda akan didakwa kerana mendiami bilik haram
perghh...! giler lahh.. terkejut aku biler member aku cakap camtue...!
so kiter pon bergegas ke bilik operasi..! mencari2 pastue jumpa lahh...!
n then kitorang nampak org yang sewa bilik kat kitorang tue dah terponyok kat situ...!

so n then hasil perbincangan trus dijalankan...! so memang kami tidak disalahkan ler..!
n then dia bagi 2 option kat kitorang..!
nak wat report tentang penipuan ni ker atau nak settle camtu jer n dapat balik duit..!
polis tu rekemen biar setel camnie jer...! sebab leceh masuk kuar court..!
kalo diaorang menang.. kiter pon tak dapat apa2.. satu sen pon tak dapt..!
so kitorang setle camtue jer lahh..! dapat balik duit..!
kitorang pon kena kuar dari bilik onthespot..! dah takder tempat berteduh..!
kahakahak...

so kitorang pon menghaiskan masa dari pagi hingga petang men benda2 alah tue..!
nak sembang banyak pasal men tue pon aku nek mals dah ler..!
kahakha...!
papepon enjoy k..!



No comments:

Post a Comment